Hvordan reklamerer jeg en vare?

Du har 2 års reklamasjonsrett under forutsettning at varen var feilaktig ved leveranse. Dersom varen er met å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Vil du gjøre en reklamasjon er du velkommen å kontakte oss på e-post. Kontakt oss så fort du oppdager feilen, senest innen 2 måneder.


For å kortere håndteringstid er det fint om du sender oss bilder av skaden som vedlegg og en tydelig forklaring av feilen. Gjelder din reklamasjon møbler, dekorasjon eller elektronikk ber vi deg også å vedlegge et bilde av forpakningen om du har dette. Reklamasjonen håndteres deretter av vår kundeservice som så snart som mulig kommer tilbake til deg med et svar i saken.

Om feilen på varen bedømmes være en fabrikasjonsfeil, transportskade eller om du rett og slett har mottatt feil vare, står vi selvfølgelig for eventuelle fraktkostnader, eventuelle tilleggsavgifter og returfrakt. Består bestillingen din av flere varer enn den du reklamerer, refunderer vi emellertid ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter (fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte), men vi står selvfølgelig for returfrakten tilbake til oss.

For de fleste produkttyper kanselleres kjøpet ved godkjent reklamasjon og tilbakebetaling foretas. I enkelte tilfeller kan det hende at du må betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet, og i dette tilfellet trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. For noen få produkttyper som f.eks. elektroniske produkter, skjer vanligvis reparasjon eller utsendelse av ny vare, hvis mulig.

Hvor lang tid reklamasjonen tar kommer an på hva feilen er og hva den beste løsningen for deg som kunde er.