Hvordan gjør jeg en retur?

Hos oss har du alltid returrett i 30 dager. Returprosessen varierer avhengig av hvordan og av hvilken transportør varen ble levert av. Har du kjøpt flere varer som ble levert på forskjellige måter, følger du instruksjonene nedenfor som passer til hvert pakke. En retur tar vanligvis ca 2 uker før den blir håndtert hos oss. Når returen din er ferdigbehandlet, vil du motta en e-post som bekrefter returen og informasjon om tilbakebetalingen.

Normalpakke levert med PostNord eller Posten/Bring
Hvis følgeseddelen din har en QR-kode, skann den med mobilen din eller gå til ellos.no/returns og skriv inn returkoden som du finner på følgeseddelen. Følg deretter instruksjonene som vises. Hvis følgeseddelen din ikke har noen QR- eller returkode, følg instruksjonene på følgeseddelen. Lever pakken din til valgfritt Postnord-ombud. Husk å beholde kvitteringen du får fra ombudet til du mottar en bekreftelse på at returen din er ferdighandtert av oss.

Varer med større vekt eller volum
Ved retur av varer med større vekt eller volum som har blitt levert til tomtegrensen trenger du å kontakte oss slik at vi får bestilt en returhenting for deg av PostNord. Du må være hjemme for returhentingen som skjer på hverdager mellom klokken 08.00 -16.00. Ingen spesifikk tidspunkt blir avtalt. Kontakt oss via vårt kontaktskjema som du finner under "Kontakt oss" her på våre kundeservicesider. Vi trenger følgende informasjon fra deg for å kunne bestille returhentingen:

Vi trenger følgende informasjon fra deg for å kunne bestille returhentingen:
- Ordrenummer, hvilken vare som skal i retur og antall kolli som skal hentes
- Adressen returen skal hentes på og din kontaktinformasjon (telefonnummer og e-post)
- En dato på en hverdag som passer deg for henting, helst noen dager fram i tid slik at vi får bestilt returhenting i god tid


Les mer på: Hva gjør jeg om jeg savner returseddel eller returetikett? og Hva koster returen?