Generelle vilkår


Generelt

Vi som leverer nettsiden www.ellos.no er Ellos Norway AS, org. nr 832005622, 501 10, Borås, Sverige (”Ellos”). Med benevningene ”vi, våre, vårt og oss” nedenfor betegnes Ellos. For å kunne registrere en kundekonto hos oss, søke om kreditt eller for å kunne kjøpe produkt(er) via vår nettside må du ha fylt 18 år. Om du er under 18 år må du ha foresattes godkjenning. Gjennom kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment, tegning av forsikring via oss, søknad om kreditt, registrering av kundekonto hos oss, bruk av noen av våre tjenester på vår nettside og/eller bruk av noen av våre mobiltelefonapplikasjoner, godkjenner du våre til enhver tid gjeldende generelle vilkår, og bekrefter dermed at opplysningene du oppgir om deg selv, er riktige.

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene hvis det er grunner til dette, uten å varsle deg på forhånd. Versjonen av vilkårene du godtar når du bestiller gjelder for kjøpet ditt.

Firmainformasjon

Telefon kundeservice:
66 99 75 00

E-postadresse kundeservice:
customerservice@ellos.no

Åpningstider kundeservice:
Mandag til fredag: 7:30 - 21:00.
Lørdag og søndag: 9:00 - 17:00.
Rødedager: 9-17:00 eller lukket

Kontaktskjema og de vanligste spørsmålene og svarene våre finner du i vår FAQ

Adresse kundeservice og for returer:
Ellos AB, 501 86 Borås, Sverige

Besøksadresse kontor:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sverige

Organisasjonsnummer:
832005622

Priser og avgifter

Våre priser og avgifter kan endres av omstendigheter som vi ikke rår over, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. I alle priser er moms på 25% inkludert. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp. Det tilkommer ikke toll på produktene du handler fra oss.

Fraktavgifter

Fri frakt gjelder normalpakke over beløpet spesifisert nedenfor. For normalpakke med lavere bestillingsverdi belastes fraktavgift. For større eller tyngre varer belastes fraktavgift for hjemlevering av transportør. I mange tilfeller tilbyr vi også tilleggstjenester for din bekvemmelighet. Kassen viser hvilke leveringsalternativer og hvilke leveringstider som tilbys for din spesielle bestilling, basert på mål og vekt på forsendelsen og hvor du bor. Se gjeldende priser nedenfor.

Fraktavgift normalpakke for bestillinger over 599 NOK (etter fradrag for mulige rabatter) 0 NOK
Fraktavgift normalpakke for bestillinger mellom 1- 599 NOK (etter fradrag for mulige rabatter) 49,90 NOK
Ekspress24 normalpakke (tilleggsavgift) + 69 NOK
Hjemlevering normalpakke (tilleggsavgift) + 95 NOK
Fraktavgift for varer med større vekt eller volum - hjemlevering til tomtegrense/ytterport* 799 NOK
Innbæringshjelp vid hjemlevering for varer med større vekt eller volum (tilleggsavgift, kan for øyeblikket ikke bookes på grunn av covid-19) + 200 NOK
Pakke til Svalbard (tilleggsavgift) 196 NOK
Returavgift 49 NOK
Returfrakt for varer med større vekt eller volum (tilleggsavgift) + 299 NOK
Avgift for uavhentet pakke 199 NOK

* Levering skjer til tomtegrensen hvis du bor i en villa og til eiendommens ytterport hvis du bor i en leilighet

Betalingsmåte

I forbindelse med din søknad om betaling gjennom faktura eller konto hos oss, bruker vi ditt personnummer for å kontrollere din kredittstatus og din adresse. Det vil da foretas en vanlig kredittsjekk, og dette genererer et gjenpartsbrev. Dette brevet blir sendt til deg fra det kredittopplysningsselskapet vi samarbeider med. Ved ordre som overstiger din tidligere innvilgede kjøpsgrense, kan det bevilges en høyere kjøpsgrense. Vi tilbyr disse betalingsmåtene:

Kort

Når du velger betalingsmåten Kort betaler du med kortet ditt direkte i kassen. Vi bruker 3D Secure og krypterer alltid kortnummeret, noe som gjør kjøpet ditt sikkert. Vi godtar Visa og Mastercard. Debitering skjer direkte på kjøpstidspunktet. Kortbetalingen håndteres av Ellos AB.

Månedsfaktura

Med betalingsmåten Faktura betaler du i slutten av måneden for en fakturaavgift på 29 NOK. Du vil bare motta en faktura per måned, uavhengig av om du har gjort et eller flere kjøp i løpet av fakturaperioden, som går omtrent fra midten av en måned til midten av neste måned. Under "mine sider" kan du velge om du vil ha månedsfakturaen digitalt eller i vanlig post. Dersom betaling ikke skjer til rett tid, påløper purringsavgift. Velger du å delbetale fakturabeløpet, eller dersom betaling uteblir, overføres resterende beløp automatisk til en konto. Vennligst se under for ytterligere informasjon. For mer informasjon om betalingsmåten Faktura, vennligst se Vilkår for faktura.


Konto - delbetaling

Ved å velge betalingsmåten Konto kan du dele opp betalingen i inntil 36 måneder. Effektiv årsrente er for tiden 29,4%, og nominell årsrente er 26%. Under "mine sider" kan du velge om du vil ha månedsfakturaen digitalt eller i vanlig post. For mer informasjon om betalingsmåten Konto, vennligst se Vilkår for konto.


Leveringsmåte

I kassen vises de leveringsalternativene som tilbys for bestillingen din, disse varierer avhengig av vekt, størrelse og hvor du bor. Velg ønsket leveringsmåte og sørg for at kontaktinformasjonen og adressen din er korrekt før du godtar ordren. Informasjonen du oppgir kan ikke endres når bestillingen er fullført. Hvis bestillingen din er delt inn i flere leveranser, vil bare en fraktavgift belastes. I tilfelle leveringsforsinkelse av vesentlig betydning, kan kjøpet kanselleres. Vi har følgende leveringsmåter:

Til utleveringssted - normalpakke

Pakken din sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Vi betaler frakten om du bestiller for ordreverdi over 599 NOK, etter fradrag for mulige rabatter. For bestillinger mellom 1-599 NOK er fraktavgiften 49,90 NOK.

Hjemlevering uten krav om signatur - normalpakke

Mindre/lettere pakker tilbys levering hjem direkte til postkassen. Får pakken ikke plass i postkassen leveres den ved ytterdøren istedenfor. Du får en avisering av Postnord både når de kjører ut med pakken og når leveransen er utført.

Ekspress24 - normalpakke

Med Ekspress24 får du ekstra rask levering for kun 69 NOK i tilleggsavgift. Bestill før kl. 13.00 mandag – torsdag, og motta pakken din påfølgende virkedag. Bestiller du fredag-søndag, vil du motta pakken din på tirsdag. Bestiller du på øvrige tider får du pakken din innen 48 timer. I enkelte områder kan det ta litt lenger tid, men du vil få eksakt leveringsdato i kassasteget.

Hjemlevering - normalpakke

Levering skjer direkte hjem til din dør på hverdager for 95 NOK i tilleggsavgift. Du får beskjed via SMS og kan velge dag og tidspunkt når leveringen skal skje.

Varer med større vekt eller volum

Større eller tyngre varer blir alltid levert hjem til deg. Det kreves at du bor langs en kjørbar vei. Hjemmelevering skjer til tomtegrensen hvis du bor i en villa, eller til eiendommens ytterport hvis du bor i en leilighet og koster 799 NOK. Ønsker du levering med innbæring, koster det totalt 999 NOK (799 NOK + 200 NOK i tilleggsavgift). Innbæring tilbys for varer som veier maksimalt 70 kg. Du vil bli kontaktet av transportøren via SMS for bestilling av dato og klokkeslett for levering som passer deg.

Leveranser til Svalbard:

Posten har innført en egen avgift på pakker som sendes til Svalbard. Av den grunn blir hver ordre belastet med en ekstra avgift på 196 NOK.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lovgivning. Angreretten er gyldig i 14 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres ved separate anledninger. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasjen og prøve / undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Angreretten gjelder stort sett alt på nettstedet vårt, unntatt blomster og planter, forseglede lyd- eller videoopptak, forseglede dataprogrammer, parfymeflasker, kosmetikk, maling, badetøy eller undertøy, hvis forseglingen / forseglingen er brutt. Imidlertid er de fleste av våre badetøy og undertøy ikke forseglet. Angreretten gjelder heller ikke spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi oss en tydelig beskjed innen 14 dager. Dersom fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges den til påfølgende ukedag. Du har deretter 14 dager på deg til å returnere bestillingen. For å gjøre det enklest å utøve din angrerett, følg returinstruksjonene som du finner i din levering. Hvis du har bestilt mindre varer, registrerer du din retur online via www.ellos.no/returns ved hjelp av den medfølgende unike koden, eller ved å skanne QR-koden. Retursedel er vedlagte i pakken. Mangler du returseddel/ returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage ny selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "skape returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, kontakte kundeservice.

Returnere den ubrukte varen med alle etikettene intakte i originalemballasjen. Hvis emballasjen er ubrukelig, er det mulig å pakke med en annen tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke godt slik at produktet er beskyttet under transport. Lagre returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er beviset på innlevert retur.

Ved å returnere varen innen fristen, trenger du ikke å informere oss om at du vil utøve din angrerett på en annen måte, hvis du ikke ønsker å gjøre det. Hvis du vil varsle oss på en annen måte, er det et standard skjema for å utøve angreretten på Forbrukerrådets nettside ( www.forbrukerradet.no) som du kan bruke eller fyll ut angreskjemaet nedenfor og send det til oss. Det er imidlertid ikke et krav at du bruker skjemaet for å kontakte oss, og ikke heller att oppgi årsaken til at du ønsker å benytte deg av angreretten. I kontakt med oss ​​må du imidlertid være tydelig på at du ønsker å utøve din angrerett, og vi anbefaler at du oppgir kundenummer, ordrenummer og annen relevant informasjon i meldingen for å unngå feil og forsinkelser. Hvis du kontakter oss via e-post, vil du motta en bekreftelse på at e-posten din er mottatt innen kort tid. Vær oppmerksom på at det ikke teller med at du benytter deg av angreretten hvis du bare lar være å samle inn leveransen din, uten å gi oss en klar melding om dette. Leveringen din sendes automatisk tilbake til oss etter en tid, men du vil da bli belastet en avgift for uavhentet pakke på 199 NOK.

Angreskjema

Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønskjer å gå ifrå avtalen. Utfylt skjema sender du til:
Ellos AB
501 86 Borås
Sverige

e-postadresse: customerservice@ellos.no

Eg/vi gir med dette melding om at eg/vi ønskjer å gå ifrå avtalen om kjøp av følgende varer:

Varen ble mottatt den (dato):

Forbrukerens/forbrukernes navn:

Forbrukerens/forbrukernes adresse:

Dato:

Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)

Når du returnerer debiteres du alltid en returavgift på 49 NOK per pakke, og når du returnerer større / tyngre varer debiteres også returfrakt på 299 NOK per pakke. Hvis du returnerer hele bestillingen din, vil vi refundere hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke tillegsavgifter for f.eks. ekspresslevering eller innbæring. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi avgifterne er uavhengige av hvor mange varer du bestilte. Tilbakebetaling vil skje så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt din melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Vi har imidlertid rett til å vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt din retur. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original papp kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.

Returrett

Du har en 30-dagers returrett når du handler hos oss. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasjen og prøve / undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Returretten gjelder stort sett alt på nettstedet vårt, unntatt blomster og planter, forseglede lyd- eller videoopptak, forseglede dataprogrammer, parfymeflasker, kosmetikk, maling, badetøy eller undertøy, hvis forseglingen / forseglingen er brutt. Imidlertid er de fleste av våre badetøy og undertøy ikke forseglet. Returretten gjelder heller ikke spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.

Returretten er gyldig i 30 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres ved separate anledninger. Vi ber deg returnere den ubrukte varen innen 30 dager med alle etikettene intakte i originalemballasjen. Hvis emballasjen er ubrukelig, er det mulig å pakke med en annen tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke godt slik at produktet er beskyttet under transport. Lagre returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er beviset på innlevert retur.
For å utøve returretten, følg returinstruksjonene som du finner i din levering. Hvis du har bestilt mindre varer, registrerer du din retur online via www.ellos.no/returns ved hjelp av den medfølgende unike koden, eller ved å skanne QR-koden. Hvis bestillingen din ble gjort mot en delbetalingskonto- eller faktura, kan du også enkelt endre til en ny størrelse hvis varen ikke passer. Mangler du returseddel/ returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage ny selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "skape returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, kontakte kundeservice.
Når du returnerer debiteres du alltid en returavgift på 49 NOK per pakke, og når du returnerer større / tyngre varer debiteres også returfrakt på 299 NOK per pakke.
Hvis du returnerer hele bestillingen din, vil vi refundere hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke tillegsavgifter for f.eks. ekspresslevering eller innbæring. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi avgifterne er uavhengige av hvor mange varer du bestilte.

Tilbakebetaling skjer så snart vi har mottatt returen og behandlet den, normalt tar dette ca. 2-3 uker fra datoen du sendte returen. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original papp kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.

Uavhentede pakker

Vi debiterer en avgift på 199 NOK for forsendelser som ikke blir hentet innen angiven tid. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for frakt, retur og håndtering.

Bytterett

Hvis du har bestilt mindre varer mot konto- eller fakturabetaling, kan du enkelt bytte till en annen størrelse hvis produktet ikke passet. Gjør din returregistrering online via www.ellos.no/returns eller ved å skanne QR-koden som du finner i vedlagte returinstruksjoner. Hvis varen er tilgjengelig på lager i en annen størrelse, vises alternativene der. For andre typer endringer henviser vi deg til å legge inn en ny bestilling via nettstedet vårt.

Slik returnerer du

Følg returinstruksjonene du finner i leveransen, de varierer avhengig av type ordre. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage nye selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, kontakte kundeservice. Når du returnerer debiteres du alltid en returavgift på 49 NOK per pakke, og når du returnerer større / tyngre varer debiteres også returfrakt på 299 NOK per pakke. Hvis returen din er en reklamasjon, eller hvis du mottok feil vare, belastes ingen avgifter for retur eller frakt.

Reklamasjon

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet var feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. En feil som forelå på leveringstidspunktet trenger ikke vises umiddelbart. Vær oppmerksom på at du må kontakte oss angående klagen "innen rimelig tid" etter at du har oppdaget den. Hvis du klager innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du klaget innen rimelig tid. Kontakt oss via reklamasjonskjemaet som du finner under "kundeservice" på vår nettside. Beskriv feilen og legg ved bilder av den skadade varen/eventuelt ødelagte emballasjen, gjerne tatt fra ulike vinkler. Kundeservice kommer tilbake med forslag til løsning avhengig av type feil. Dersom du aksepterer et eventuelt prisfradrag/erstatning som løsning, frasier du deg fremtidig reklamasjon- og returrett for den spesifikt kompenserte feilen.Dersom du direkt ønsker å returnere varen direkte for vurdering uten å kontakte oss, følg vedlagte returinstruksjoner og oppgi riktig returalternativ for den skadede varen. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage nye selv. Logg inn på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under rett bestilling. Hvis alternativet ikke vises, kan du bestille nye ved å kontakte kundeservice. Når du returnerer en vare, er det viktig at du lagrer returkvitteringen inntil klagen din er behandlet av oss. Når vi har mottatt den klagede varen avgjør vår returavdeling om reklamasjonen godkjennes. For de fleste produkttyper kanselleres kjøpet ved godkjent reklamasjon og tilbakebetaling foretas. For noen få produkttyper som f.eks. elektroniske produkter, skjer vanligvis reparasjon eller utsendelse av ny vare, hvis mulig. I enkelttilfeller kan du måtte betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet, i så fall trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. Eventuell tilbakebetaling vil skje så snart som mulig, men senest 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg og via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet. I tilfelle en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle tilleggsavgifter knyttet varen du har klaget på. Ved avslått reklamasjon vil produktet bli sendt tilbake til deg.

Transportskader

Dersom det er synlig transportskade ved/etter leveringen, må du melde fra til PostNord innen 4 timer. Meld deretter inn skaden til oss, etter kontakt med PostNord. Det er viktig at du pakker opp varen og kontrollerer den for skjulte og synlige skader. Når du rapporterer skade, ber vi deg sende inn informasjon og bilder av emballasje og det skadede produktet, helst tatt fra forskjellige vinkler.

Tilbakebetaling

Hvis du har hevt kjøpet grunnet pa forsinket levering skjer tilbakebetaling innen 14 dager. Tilbakebetaling ved retur eller reklamasjon skjer så snart vi har mottatt varen og behandlet returen/reklamasjonen. Tilbakebetaling gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. Ved faktura- eller kontokjøp trekkes retur / reklamasjon automatisk, og du ser refusjonen under "mine sider" når du er logget inn, återbetalingen kommer også til å være spesifisert på din neste faktura. Ingen oppdatert faktura blir sendt samme måned, du bruker betalingsinformasjonen på din eksisterende faktura og justerer bare beløpet.Ved kortkjøp, gjøres tilbakebetalingen til samme betalingkort som pengene ble trukket fra. Vær imidlertid oppmerksom på at det tar noen ekstra dager før du ser disse på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid. Hvis fakturaen er betalt før returen er behandlet og du ønsker å få utbetalt kredittbeløpet ditt, kontakt Resurs Bank på 23 96 34 96.

Tvister

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien. Vi følger alltid deres anbefalinger i tvister. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: https://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi at du besøker det norske forbrukerrådets nettside www.forbrukerradet.no.

Support og tilgjengelighet

Vår målsetning er å besvare spørsmål via e-post innen 24 timer fra vi mottok spørsmålet ditt. Tidsangivelsen gjelder kun i løpet av hverdager og for spørsmål som gjelder allerede utførte kjøp og bestillinger. I de tilfeller vi ikke har besvart din e-post innen 48 timer, meddeler vi dig om forsinkelsen og årsaken til denne. Ved vanskeligere supportsaker som reklamasjoner, transportspørsmål etc. kan behandlingstiden være lenger.

Elektronikkgaranti

Alle elektroniske apparater som vi selger har minst et års garanti. Du finner informasjon om varens spesifikke garantiperiode under varens produkttekst her på vår hjemmeside. Din faktura eller følgeseddel gjelder som garantibevis og en eventuell reparasjon tar vanligvis mellom 2-5 uker. Tenk på at garantien ikke gjelder om produktet har blitt håndtert på feil måte. Oppleves produktet som feilaktig er det derfor viktig at du har lest igjennom bruksanvisningen nøye føre produktet sendes tilbake til oss, for å sikkerstille at den har blitt installert/håndert korrekt. Du undviker på den måten eventuelle kostnader som ellers kan bli debitert deg om det auktoriserte verkstedet ikke bedømmer at saken er en garantisak. Alle elektriske produkter som vi selger ska ha en manual på et nordiskt språk. Om en produkt ikke har en manual på et nordisk språk skal dette framgå i varens produkttekst.

Øvrig

Gavekort

Vi selger selvfølgelig gavekort. Skriv ”gavekort” i søkefeltet på nettstedet vårt så får du opp hvilke som tilbys. Oppgi mottagerens e-postadresse, nav nog en hilsen. Du betaler som vanlig i kassen og gavekortet sendes via e-post til den oppgitte e-postadressen. Gavekort kan kun bestilles mot kortbetaling. Gavekortet har en unik kode som oppgis i kassen når du vil bruke det. Handler du ikke for hele beløpet med en gang er det bare å bruke samme kode ved neste kjøp. Gyldighetsperioden for gavekort er 24 måneder.

Bedrageri

Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på disse. Vi forbeholder oss retten til å avvise din ordre eller oppheve ditt kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.

Fargegjengivelse osv

Ettersom forskjellige skjermer og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at fargenyanser på varene samsvarer med bildene som vises når du som forbruker besøker nettbutikken vår. Vi forbeholder oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.

Elretur

Alle kasserte elektriske produkter skal tas hånd om for å forbedre miljøet. Vi er tilknyttet Elretur AS som gjenvinner og tar hånd om elreturer på en sikker måte.

Send ikke forskudd

Vi tar ikke ansvar for penger, sjekker og frimerker som sendes per brev.

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Ellos å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Disse vilkårene ble oppdatert: 22-09-2022